tisdag 25 februari 2014

Stulen bild

Idag fick jag ett mail från ett företag som hade fått in en av mina bilder härifrån bloggen som ett bidrag till en fototävling som de arrangerat till en av sina kunder.

Det är alltså någon som har stulit min bild och sedan påstår sig vara den som tagit fotot...

Jag sätter sällan copyright på mina bilder här på bloggen då jag ofta tycker det stör och många av bilderna är ju bara vanliga vardagsbilder och verkligen inte av någon högre klass MEN det är inte ok att sno en bild rakt av och sedan ha mage att anmäla sig och bilden i en fototävling!

 Som tur var blev personen ifråga påkommen och jag är tacksam att den som upptäckte stölden tog kontakt med mig.

Man får jättegärna låna bilder härifrån men då ska man också visa det genom att antingen nämna det i texten el helt enkelt länka hit till bloggen...

Så om alla mina bilder har © i framtiden så vet ni varför...inte för att det kommer stoppa bildtjuvar men mer för att poängtera...

1 kommentar:

Freedomtravel sa...

Helt obegripligt fräckt! Jag skulle aldrig låna en bild utan att fråga, men till en fototävling... det är ju verkligen ännu värre! Man upphör inte att förvånas...

Man får låna mina bilder också, om man frågar... och länkar